Groeien in bescherming

Elk kind is uniek, bijzonder en ontwikkelt zich op eigen wijze. Op Rafael gaan we op zoek naar de vorm van onderwijs die recht doet aan de individuele leerling. Hierbij kijken we naar de balans tussen zelfstandigheid en nabijheid. Vanuit kennis, creativiteit en flexibiliteit zoeken we naar manieren waarop de kinderen zich in een beschermde omgeving maximaal kunnen ontwikkelen. Een belangrijk aspect hierin is het spelend en bewegend leren.

Rafael is een deskundige en sfeervolle school waarin respect, veiligheid en ruimte voor elke levensbeschouwing vooropstaan. Onze school is een brug tussen de omgeving en de leerlingen. In de ontmoeting met de samenleving kunnen onze leerlingen in de praktijk leren en kan men onze leerlingen leren kennen.

Naast het werken volgens het weekrooster, maken we tijd voor projecten en vieringen. Ook dat is een essentieel onderdeel van ons programma. We vinden het belangrijk dat kinderen met plezier naar school gaan.